ITLabor

Web, kommunikáció

KörteAlapelvek

  • Szolgáltatás, nem dobozos szoftver
  • A részvételt támogató architektúra
  • Költséghatékony skálázhatóság
  • Újrahasznosítható adatforrások és visszafordítható adat-transzformációk
  • Eszköz független szoftverek
  • A közösségi intelligencia alkalmazása

A megvalósítás eszközei

  • Vizuális tervezés

    A vizuális design ún. moduláris rendszerben készül. Ez annyit jelent, hogy a portál véges számú, azonosan viselkedő, minden egyeztetett böngészőtípus alatt letesztelt HTML modulból épül fel. Az egyes modulok egymástól függetlenül, megjelenésükről és méretükről önállóan gondoskodnak, ezért dinamikusan felépíthető és adott esetben bővíthető, nyitott, rugalmas rendszert alkotnak.
    A vizuális design három fejezetből áll.
    - Az első a design funkcionális leírása. Ez a dokumentum alapvetően a portálszerkesztőinek szól.
    - A második a design-t alkotó modulokat tartalmazza, HTML kód szintű átadással. A kódban a dinamikus részek megjelöltek. Ez a dokumentum a portál fejlesztőinek szól.
    - A harmadik rész tartalmazza a designban felhasznált grafikai elemeket, sablonokat, valamint a portál grafikai munkáinak ellátásához szükséges információkat. Ez a dokumentum a portált tervező grafikusnak szól.

  • Strukturális tervezés

    A strukturális terv a portál navigációs és információs struktúráját írja le. A strukturális design alapját az infomap képezi. Az infomap tartalmazza a portál teljes körű sitemap-jét. A sitemap tartalmazza a portált alkotó lapok leírását és navigációs térképét. A design sitemapon kívül teljes körű infomap-et is tartalmaz. Az infomap részletesen leírja, hogy az egyes oldalakon, a strukturális szempontból elkülönített tematikus területeken milyen információ jelenik meg. Amennyiben az infomap készítése során még nem áll rendelkezésre minden tartalom, az infomap ajánlásokat tartalmaz az adott tartalom kidolgozására.

  • Fejlesztés és implementáció

    A fejlesztés szükség szerint tartalmaz még funkcionális és/vagy migrációs tervet (ha már meglevő rendszererből kell átvenni adatokat, ill. más rendszerekkel kell biztosítani az integrációt).

Website elemzés, audit

Értékelés a következő szempontrendszer alapján:

  • Tartalom (a célcsoport elérését szolgáló tartalmak elemzése a szolgáltatások, az ügyintézési lehetőség, a hírszolgáltatás és a céginformációk szempontjából)
  • Kommunikáció (a cég marketing stratégiájának érvényesülése a kapcsolattartás és a PR szempontjából)
  • Struktúra (szerkezetelemzés a lap- és a sitestruktúra vizsgálatával)
  • Használhatóság, ergonómia (navigáció, a site-on történő eligazodás, az olvashatóság, érthetőség, és ergonómia szempontjából való elemzés kiterjesztve a szövegelemzésre)
  • Vizualitás (a cég arculatának való megfelelés elemzése a formák, logók, színek, alapján, vamint annak értékelése, hogy ezek miként szolgálják a marketing stratégiát)
  • Technológia (SEO - keresőoptimalizáció, szabványok - HTML 4.01, CSS2, flash, javascript, frame-ek, szerkesztőségi rendszer, HW, alapszoftver elemzése)

Fenntartás

  • Tartalommenedzsment (CMS) rendszer karbantartása
  • Adatok karbantartása - angol és német nyelven is.
  • Hosting
  • Domain nevek regisztrációja, fenntartása

Kommunikáció

  • Kutatások, felmérések
  • Kampánykoncepciók, stratégiák, kampányok, kampányértékelés
  • Szöveg, PR cikk írás
  • E-mail kampány, direkt marketing
  • Statisztikák, elemzések
  • Tanácsadás

Kiadványkészítés

  • Külső és belső PR-t szolgáló kiadványok, azok koncepciójának kidolgozása
  • Nyomdai előkészítés és előállítás
  • Hírlevelek, meghívók, névjegykártyák készítése